24 juli 2010

Lizzie Douglas, a k a Memphis Minnie

Lite uppdatering i sommarstiltjen: Får jag presentera Memphis Minnie, den i Sverige mindre kända amerikanska gamla bluesartisten. Hon brukar glömmas bort när man räknar upp blues-/jazzdrottningar som Billie Holiday, Sara Vaughan, Dinah Washington, Ella Fitzgerald, m fl.

Synd att man gör så, för det svänger ordentligt om henne, med den sköna kvitttrande swinggitarren, som matchar hennes mörka bestämda sångröst. Från början sägs ju bluesen vara dansmusik, och det ante mig; en väldigt långsamma varianten är nog inte riktigt min tekopp.

Memphis Minnie - Black Rat Swing (en klassisk låt, som jag inte hört någon bättre version av)

Kissing In The Dark

Tips: Både youtube och spotify har mängder med material från den coola donnan.

2 kommentarer:

georges Matorell sa...

Att hjälpa är det enda sättet att erbjuda evig kärlek till världen för att vara nära Gud och det är vad som är mycket viktigt. Varje person som behöver ekonomisk hjälp har en logisk anledning. För att göra detta gör vi investeringar och erbjudanden av krediter, snabba och garanterade krediter tillgängliga för alla seriösa personer med möjlighet att återbetala den. Räntan är 3% med mycket enkla termer som hjälper dig att starta ditt eget företag. Våra överföringar är försäkrade av banken för säkerheten av transaktioner. Om du behöver finansiellt stöd, vänligen kontakta oss för mer information.

E-post: georges.matvinc@gmail.com
WhastApp: +33 756924191

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital osv! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com

Skicka en kommentar

Sjung ut