16 maj 2010

Klyschan om att "sanningen ligger någonstans mitt emellan".....

....stämmer kanske stundtals, vid en del diskussioner, men Patrik L, min medbloggare på Uppsalainitiativet, har postat en dråplig och ironisk skildring kring vad som sker ifall man inte sansar sig i sin skrivbordsgeneral-självsäkerhet om nämnda motto, utan tillämpar det hejvilt och glatt varje gång man hör två motsägande påståenden.

ur inlägget:

..[...] Men som ni förstår är förstås alla klimatforskare uteslutna som deltagare i så fall. De får ju pengar för att forska på klimatet, så därför vill de att klimatet ska vara … varmt? Den nya panelen måste bestå av forskare som inte forskar på klimatet. Men forskare är säkert kollegiala. Någon måste ju ha sett till att ge klimatforskarna anslag från början.

Den enda möjligheten är att tillsätta en panel av lekmän! En grupp människor som aldrig funderat över klimatet tidigare. De är helt neutrala!
[...]

3 kommentarer:

Mussen sa...

Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver riktigt lån att ansöka via dessa e-postmeddelanden (christywalton355@gmail.com) eller whatsapp: +12522852093, jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital osv! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com

Anonym sa...

Är du ny på aktie- och kryptovalutahandel och vill bli framgångsrik i din handel om ja, ta hjälp av den mest jordnära och pålitliga experthandlaren Jag har hanterat handelskonto ett tag nu och jag kan stolt säga att jag gör bra uttag månadsvis på $2500 Vänligen svara tillbaka för mer information om hur du handlar. Kontakta via whatsapp +447883246472 e-post: tdameritrade077@gmail.com

Skicka en kommentar

Sjung ut