28 feb. 2008

stoppa pressarna

....Johan S har visst slutat blogga efter ett år och två dagar. Synd, very synd indeed; med sin trevliga, vänskapliga attityd är han en av fyra som inspirerat undertecknad till att själv börja skriva. Men han kanske tar upp bloggen igen till hösten.
Bra jobbat med ekumeniken, Johan!

Med samma resonemang kan en annan alltså fundera på att lägga av i april månad. ;) Bloggandet tar tid, och jag har själv fått dra ner på frekvensen, till hälften. I nödfall kan man istället börja med Onsdagsbloggen, ett inlägg i veckan.
Hoppas vi andra kan upprätthålla kontakten med Johan genom mail, eller på Konvertitt-bloggen. Samt att han och hans fru snart får träffa ett gäng bloggvänner varje söndag på högmässan i sin nya hemort.


Ps. De andra tre inspiratörerna för ett år sedan, var:
Anders Rasmussen - mysig design, fina bilder, en vänlig ateist att fajtas med!,
Nihonshu - mycket provokation, innehållsrikt, här ska argumenteras och pennfajtas! samt
Karin Långström-Vinge - okonstlad, vänlig, friskt humör, men orädd för sina kommentatörer, behandlar dem inte som porslinsdockor, daltar inte (för hon anar nog att hon ändå är mycket trevligare än de flesta bloggare)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du håller på längre än till April! Jag kommer fortsätta att starta RSS-läsaren en gång varje dag och njuta av att bara kunna läsa och kommentera! :-)

Charlotte Thérèse sa...

Z,

Det är nästan så man tappar sugen när fler och fler favvobloggare lägger av...

Och när inläggen i ett par av de kvarvarande bloggarna är allt annat än roliga att läsa.

Idag blir det inget humorinlägg i min blogg - nationell bloggsorgedag utlyses.... :-(

Off-topic: jag mailade dig igår Z - två mail - kom något av dem fram?

Charlotte

Z sa...

Johan:

Läs på bara! Tycker att bloggar är mycket intressntare att läsa än många dagstidningar.

Charlotte:

Tack, dina mail kom fram! Angående Johan, så finns det nog stor chans att träffa ett visst herrskap i er lokala församlings kyrka, no worries!

Kaplansgården sa...

Det vore synd om du slutar blogga - din blogg är läsvärd.

Z sa...

Kaplansgården Tack!
jag trappar nog bara ner till en gång i veckan i så fall. Det ska man väl alltid kunna klämma in.

Karin sa...

Tack för dom snälla orden.

Och bättre att skriva ett inlägg i veckan än att inte skriva alls. :)

Anonym sa...

Jag kommer att sakna Johan. Han tillsammans med många andra har glatt mig med humoristiska, allvarliga, polemiska, men alltid respektfulla inlägg. Precis så som ett samtal skall vara. En lärande process som berikar.

Anonym sa...

Glömde! Dra ner på skrivandet? Det må vara hänt, men sluta inte att skriva!

Z sa...

Karin L-V, Leo H

Ni får inte heller lägga av. Bara så ni vet. Skriva dagbok/loggbok ska visst vara nyttigt.

Anonym sa...

Till uppmuntran och tröst. Skriv ditt förnamn på översta raden och ditt efternamn på den andra raden.
http://www.tatuagemdaboa.com.br/

Anonym sa...

Lite uppmuntran i humorns tecken:
http://youtube.com/watch?v=N7IZmRnAo6s

Dag Selander sa...

Käraste Z: Lägg av! Onsdagsbloggen är ingenting. Nu kör vi Z som vanligt. Coola ned bara. Du är katolik. Jag är också katolik, som du vet, samtidigt inte, som du vet. Du vet också att du är min svenska bloggosfärfave, eller hur? Det har jag skrivit ett antal gånger. OK. Hrmmm, men det har jag emot dej att du är lite för bra, för mycke katolikbra, så därför ska du få lite medicin emot din katolskhet:

Här får du - bara för att du är så bra och så cool - och nästa gång du är i Mässan, så ber jag dej att ta med méj till Maria o be henne hjälpa mig att bli lika cool som du och din Enkla bloggen. Lova.

Här ska du få så du klarar dej:

http://www.youtube.com/watch?v=B0c_DlPBkDE
http://www.youtube.com/watch?v=VABSoHYQr6k
Kör hårt! //Dag Sr

Z sa...

Anonym(Röda nejlikan) & Dag!
Thanks, guys

Det är inte synd om mig. Nämnde mest Onsdagsbloggen som ett kul namn.

Och inlägget ska inte ses som någon nekrolog över Johans blogg. Mest att ni kan avreagera er här istället, för han har stängt av kommentarsfunktionen till sitt senaste inlägg. Busigt, säger jag bara. ,)

Tack för idén, Dag! Maria får be för din coola blogg. Eftersom det är en VIP-blogg, bör den ha VIP-läsare.

Dag Selander sa...

Z, jag är så lessen, culpa mea, culpa mea maxissima... andra youtuben kollade jag bara 40 sek på och den var inte så rolig. Kan du inte hjälpa mig att klippa bort den. :(

Anonym sa...

Dag
Men din kommentar var så bra. jag har inte sett klippet ännu:

Allmän uppmaning:
Kolla inte på Dags andra klipp!

Nihonshu sa...

Hehe, tack för kommentaren. Du är min favorit-katolik på nätet iaf ;-)

rasmussenanders sa...

Jag tycker också att det skulle vara väldigt synd om du slutade blogga Z.

Jag har själv tänkt tanken några gånger. Då tänker jag att det är ju inte så många som läser och att det tar för mycket tid. Dock tänker jag, precis som någon nämnde, att det är nyttigt att skriva dagbok, för en själv. Det är huvudanledningen till att jag skriver. När jag läser ett resonemang någonstans som jag tycker är brilliant och jag vill komma ihåg det, då är bästa sättet att skriva lite om det, det gör att man kommer ihåg. Så är fallet med mitt senaste inlägg om DMHO (http://rasmussenanders.blogspot.com/2008/02/dihydrogen-monoxide.html), ett exempel som jag gärna vill komma ihåg resten av livet...

Sen tror jag också att man kanske har mera inflytande än man ibland tror. Jag får ibland väldigt inspirerande kommentarer som ger en extra boost att skriva. Jag gissar på att du också får det. Om inte så kan jag passa på att säga att dina texter i alla fall får mig att tänka och reflektera...

Anders

Z sa...

Nihonshu

Thanks
Jojomen, din blogg var en av huvudanledningarna till att jag läste bloggar redan innan jag började själv! Tur att du inte lade av en gång när du försökte. Man kan ju dra ner på frekvensen, så att man får tid till de viktigaste sakerna här i livet (familj, jobb, motion) men dagböcker är lysande för psyket

Anders Rasmussen

Man har hört om en del student pranks vad gäller divätehydroxiden ;)
Men det är inte så lätt att veta vad våra basala livsmedel består av, t ex tittade jag häromdagen på kartor med citronsyracykeln: många molekyler och joner blev det.

Du verkar ha många fans i världen och fått mycket respekt för din blogg

Skicka en kommentar

Sjung ut